Nya släktingar / New relatives

 

Andra dagen i Sturbrigde blev våra deltagare Karl Ekström och Carl England släkt genom gemensamma släktnamnet Englund.

 

Dagen till ära kom min pappa Eddie och syster Lee ifrån New Hampshire för att lyssna på oss. Vad de inte visste var att jag skulle visa dem i Disbyt deras nya familjebakgrund. Min pappas mamma Gunhild har en annan far än den som de känt till i alla år. Gunhild hade inga helsyskon utan hade 21 st. halvsyskon istället.  Då jag känner min far och syster ganska väl så vågade jag berätta detta, en dag som denna.

 

Second day in Sturbrigde became our participants Karl Ekstrom and Carl England family through common family name Englund.

 

I was honor to have have my dad Eddie and sister Lee who came from New Hampshire to listen to us. What they did not know was that I would show them in Disbyt their new family background. My dad's mother Gunhild has another father than they knew about. Gunhild had no full siblings, but had 21 half-siblings instead. Since I know my father and sister pretty well, I dared tell them this, a day like this.

 

 

På söndagen for vi vidare till Rhode Island på småvägar till Warwick. På kvällen blev det middag på Texas Road House och vi var imponerad över hur Olof lyckades få i sig den T-bone steken.

 

On Sunday we went on to Rhode Island on the back roads to Warwick. In the evening we had dinner at Texas Road House and we were impressed by how Olav managed to get to eat the T-bone steak.

 

 

Under måndagen samlades vi med våra respektive värdfamiljer och på eftermiddagen besökte vi kyrkor för fotografering av kyrkböcker. Sedan for vi var för sig med våra värdar till deras hem och förenas igen på biblioteket i Cranston under tisdag förmiddag. The Swedish baking at its Best har redan bakat kaffebröd i kyrkan inför morgondagen.

 

On Monday, we met with our respective host families and in the afternoon we visited churches for photographing church records. Then we went alone with our hosts to their homes and will join again at the library in Cranston during Tuesday morning. We are going to get the Swedish baking at its Best!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0